Komu potrzebny jest home staging?

Komu potrzebny jest home staging?

Wiele osób nie słyszało o home stagingu, a nawet jeśli to pojęcie gdzieś się im przewinęło, to nie zwrócili na nie uwagi. Dlaczego? To proste – nie wszyscy takiej usługi jak home staging potrzebują.
Home staging jest techniką marketingową, którą stosuje się wobec klientów poszukujących nieruchomości przeznaczonych na zakup lub wynajem. Home staging pomaga klientom znaleźć, to czego szukają, a sprzedającym pozwala zbyć lub wynająć nieruchomość po bardzo atrakcyjnej, czyli wysokiej cenie.

Kiedy warto zainwestować w home staging?

Na wstępnie warto zauważyć, że nie każda nieruchomość wymaga działań specjalistów od home stagingu. To technika, której zastosowania potrzebują głównie nieruchomości oferowane na rynku wtórnym. Często dotyczy to domów lub mieszkań starych, zaniedbanych, niemodnie urządzonych, zagraconych, brudnych.

O tym, że konieczne są działania home stagera właściciele nieruchomości przekonują się często wówczas, gdy mimo niewygórowanej ceny przez długi czas nie mogą znaleźć klienta, który zdecyduje się na zakup lub wynajem. Na ogłoszenie odpowiada wielu zainteresowanych, którzy przychodzą, oglądają i… nie kupują. Aby więc odwrócić złą passę potrzebny jest home staging.

Home staging – od czego zacząć?

Przygotowania nieruchomości pod określone transakcje można podjąć się samemu, szczególnie jeśli mamy dużo czasu i ograniczone środki finansowe uniemożliwiające nam zakup usług profesjonalnych.

Zacznijmy od wejście w rolę klienta – zapytajmy siebie samych, czy w tych wnętrzach będzie się nam dobrze żyć. Poprośmy o radę bliskich, znajomych, sąsiadów. Przyjrzyjmy się okolicznym mieszkańcom, aby sprawdzić, kto pasuje do tej lokalizacji. Czy jest to miejsce dobre dla młodych, aktywnych singli, a może dla rodzin z małym dzieckiem, albo dla szukających ciszy seniorów? Odpowiadając na te pytania ustalimy to co najważniejsze, czyli grupę docelową odbiorców naszej oferty. Teraz trzeba mieszkanie czy dom podrasować tak, aby trafić w oczekiwania tejże grupy.

Home staging – podstawowe działania

Profesjonalny home staging ma wiele etapów, a wśród nich także takie, które można zrealizować samodzielnie. Są to:

1. Sprzątanie nieruchomości – wnętrza odkurzone, z umytymi oknami i podłogami, bez pajęczyn, dobrze przewietrzone to podstawa;2. Odgracanie – usuwanie mebli i przedmiotów, które zakłócają komunikację i funkcjonalność pomieszczeń, utrudniają dopływ naturalnego światła słonecznego;3. Odpersonalizowanie – to działanie polegające na pozbyciu się wszystkich prywatnych, specyficznych elementów wystroju, np. fotografii, dyplomów, pucharów; potencjalny nabywca chce w nowym wnętrzu poczuć się jak u siebie, a znajdowanie śladów bytności poprzednich lokatorów zdecydowanie tego nie ułatwia.

Czy home staging wymaga wysokich nakładów na remont?

To, czy home staging będzie mieć charakter działań kosmetycznych, czy na liście zadań do wykonania znajdzie się remont kapitalny lub przebudowa zależy w dużej mierze od stanu technicznego nieruchomości. O zakresie działań decyduje też to, czy nieruchomość jest na sprzedaż, czy na wynajem.

Nabywcy nieruchomości na pewno docenią wymienione okna, naprawiony dach, kapitalny remont pomieszczeń. Mniej będą zainteresowani pozostawieniem mebli czy udekorowaniem wnętrz. Inaczej na to zapatrują się wynajmujący – oni chcą wprowadzić się do funkcjonalnych, czystych i już umeblowanych oraz udekorowanych pomieszczeń, które wypełnią przedmiotami osobistego użytku.

Podziel się z innymi!

Comments are closed.