Czym jest współczynnik odrzuceń?

Czym jest współczynnik odrzuceń?

Jak ocenić skuteczność marketingową witryny internetowej? Kiedy warto wprowadzić kilka zmian, żeby zachęcić internautę do dogłębniejszego zapoznania się z treściami bloga? W odpowiedzi na te pytania pomaga tak zwany współczynnik odrzuceń – jest jednym z kryteriów, które pozwalają ocenić atrakcyjność strony w oczach odwiedzającego. Na czym polega?

Bounce rate, czyli współczynnik odrzuceń – co to takiego?

Bounce rate, po polsku funkcjonujący jako współczynnik odrzuceń czy współczynnik wyjść, to wskaźnik, który umożliwia kontrolowanie skuteczności strony w przyciąganiu odbiorców. Ma swoje zastosowanie zarówno w przypadku witryn typowo marketingowych czy sklepów, jak i w przy serwisach informacyjnych czy blogach.O odrzuceniu mowa wtedy, kiedy internauta co prawda trafia na daną witrynę, ale nie wykonuje na niej żadnego ruchu: nie wchodzi na żadną podstronę, nie pobiera pliku itd. To najprościej mówiąc jednoodsłonowa wizyta, która może sygnalizować, że umieszczone na stronie treści nie wzbudziły zainteresowania internauty. Zbyt duży współczynnik odrzuceń to sygnał, że być może należy wprowadzić znaczące zmiany, by przyciągnąć odbiorców.

Współczynnik odrzuceń jaki powinien być?

Jeśli chodzi o współczynnik odrzuceń jaki powinien być – na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi. Dane różnią się w zależności od typu strony. Najmniejszy współczynnik wyjść mają zazwyczaj sklepy (20-40%) oraz strony usługowe (10-30%).W przypadku serwisów informacyjnych czy blogów z obszernymi wpisami, naturalnie ilość przejść między podstronami będzie mniejsza. Czytelnik często będzie skupiał się na jednym tekście czy materiale. I tak w przypadku blogów najczęstszy procent jednorazowych wizyt to około 70%.

Jak zwiększyć zainteresowanie internauty stroną?

Zastanawiając się, jaki powinien być współczynnik odrzuceń, właściciele witryn internetowych zwykle próbują ocenić ich skuteczność. Jeśli liczba wyjść mieści się w granicach normy lub jest lekko wyższa – to oznaka sukcesu i powód do świętowania.Jeśli jednorazowych wizyt jest znacznie więcej, warto zastanowić się nad przyczyną tego stanu rzeczy. Być może treści są nieczytelne, strona prezentuje się mało ciekawie, czy tytuły są zbyt mało chwytliwe? W niezbędnych zmianach pomoże doświadczony zespół specjalistów od marketingu internetowego.

Podziel się z innymi!

Comments are closed.