Jak prawidłowo napisać CV

Jak prawidłowo napisać CV

Wiele osób, które chcą zaistnieć na rynku pracy, zastanawia się, jak napisać CV, tak aby przyciągnąć jak najwięcej pracodawców? Przede wszystkim zawsze należy pamiętać o tym, że powinny znaleźć się w nim najważniejsze informacje, a samo CV powinno być napisane według obowiązujących norm. Po skończeniu CV zawsze należy je także przeredagować, aby wychwycić drobne błędy. Nikt nie chciałby przecież, aby jego potencjalny pracodawca otrzymał niekompletne CV. Zawsze należy pamiętać też o tym, że przeciętny pracodawca, nie spędza całe dnia nad oglądaniem jednego CV. To dlatego musi być ono wykonane w schludny sposób, a informacje powinny być wypunktowane i jak najbardziej przejrzyste. Dzięki temu pracodawca od razu wychwyci to, co najważniejsze.

CV jak napisać, tak aby było atrakcyjne dla potencjalnego pracodawcy?

Czyli o tym, co powinno zawierać odpowiednio wykonane CV. Jak pisać CV?

Z całą pewnością warto postawić na jego szatę graficzną. Oczywiście wygląd CV powinien być dość prosty, zachowany w czarno-białej tonacji. Ta kwestia na pewno nie podlega dyskusji. Warto jednak zwrócić uwagę na rozkład konkretnych informacji. Poszczególne informacje powinny być oddzielone od siebie tak, aby nie zlewać się w jedną nieczytelną całość. Warto pamiętać tutaj o tym, że aby pracodawca w ogóle zadzwonił do osoby szukającej pracy, powinien znaleźć w CV coś, co natychmiast przyciągnie jego wzrok. Warto więc zadbać o to, aby wykształcenie, hobby, a także podstawowe informacje, były od siebie jasno oddzielone.

Jakie informacje zawrzeć w CV? Jak pisać CV ?

Typ kwalifikacji oraz informacji dodatkowych, zawsze powinno się układać pod konkretną ofertę pracy. Głównie dlatego, że nie zawsze wiadomości, które są istotne w jednym zawodzie, znajdą odzwierciedlenie także i w drugim. Na samej górze powinno znaleźć się miejsce na aktualną fotografię, a także na podstawowe dane osobowe. Tuż pod nimi warto zamieścić informacje na temat wykształcenia. Oczywiście chodzi głównie o ukończone liceum oraz studia. Uwagę należy zwrócić także na sekcje doświadczenie. Warto wpisać tam wszystkie stanowiska, na których miało się okazję pracować. Ewentualnie można nie wspominać o tych, które nijak się mają do stanowiska, które chce się aktualnie objąć, chyba że zajmowało się je przez spory okres czasu i znacznie wpłynęło ono na zdobyte doświadczenie. Oczywiście zawsze należy umieścić także informacje na temat dodatkowych umiejętności, takich jak obsługa programów komputerowych, o językach i poziomie ich znajomości oraz o dodatkowych hobby.

Podziel się z innymi!

Comments are closed.