Co warto wiedzieć o konfekcjonowaniu?

Co warto wiedzieć o konfekcjonowaniu?

Wszystkie produkty, nim trafią w ręce odbiorców, muszą zostać wcześniej poddane odpowiedniemu przygotowaniu. Ostatnim etapem tego procesu jest pakowanie towarów, zwane konfekcjonowaniem. Na czym dokładnie ono polega?

Konfekcjonowanie – czym jest?

Termin „konfekcjonowanie” jest dość szeroki i obejmuje sporą ilość czynności. W skrócie można przyjąć, że jest to pakowanie towarów (przez ludzi bądź maszyny) w taki sposób, by produkt wyglądał estetycznie, atrakcyjnie i był w 100% gotowy na przekazanie go klientowi. To, jak dokładnie wygląda i na czym polega konfekcjonowanie, zależne jest od kilku czynników, m.in. od rodzaju towaru, celu pakowania go i sposobu sprzedaży lub dostarczenia go do odbiorcy. Może być to więc porcjowanie lub segregacja produktów, foliowanie ich, umieszczanie na nich etykiet, dodawanie ulotek, ofert, gratisowych upominków, naklejanie informacji dotyczących np. nowej, atrakcyjnej ceny czy zakładanie banderol i obwolut.

Przepakowywanie produktów

Ważną usługą, która również zawiera się w konfekcjonowaniu, jest tzw. „co-packing”, czyli przepakowywanie produktów. Celem tego procesu jest wymiana opakowań z powodu uszkodzenia bądź zmiany koncepcji marki, jak również z potrzeby innego połączenia poszczególnych rzeczy ze sobą, choćby ze względu na prowadzoną aktualnie przez firmę akcję promocyjną. Przepakowywanie produktów wiąże się z umieszczeniem towaru w nowym, ciekawszym opakowaniu, dostosowanym do konkretnego klienta, sytuacji czy kampanii. Przykładem mogą tu być kosmetyki, które w okresie zimowym łączy się w gotowe zestawy upominkowe w specjalnym pudełku z motywami i życzeniami świątecznymi. Bardzo dużą rolę odgrywa tu samo opakowanie, które musi być zaprojektowane i wykonane na tyle ciekawie, by przyciągnęło uwagę konsumentów.

Kto zajmuje się konfekcjonowaniem?

Zarówno co-packing, jak i pakowanie towarów, wykonywane jest przez wiele działających obecnie na rynku firm. Każdy klient, który potrzebuje tego rodzaju usług, może bez problemu znaleźć partnera do współpracy. Zleceniobiorcy oferują rozmaite warianty konfekcjonowania produktów o niemal wszystkich rozmiarach, formach czy też kształtach, w zależności od indywidualnych wymagań zamawiającego oraz celu, jaki chce osiągnąć.

Podziel się z innymi!

Comments are closed.