Zalety prowadzenia bloga firmowego

Zalety prowadzenia bloga firmowego

W obecnych czasach blog firmowy jest niemal niezbędny. Wynika to z tego, że coraz więcej ludzi czerpie informacje z internetu i coraz więcej chce mieć świadomość tego, z kogo usług korzysta. Założenie bloga powinno być dla firmy jedynie kwestią czasu.

Jak założyć bloga?

Nikogo nie zdziwi, że należy wymyślić nazwę dla bloga firmowego. Następnym krokiem jest zarejestrowanie jej i opłacenie, jeśli decydujemy się na własną domenę, lub po prostu podłączenie się pod inną, bezpłatną domenę (wówczas nasz blog jest subdomeną).

Istotny jest również hosting, jednak osoby, które nie czują się na siłach na samodzielne działanie w tej kwestii, mogą po prostu zamówić hosting. Ważna jest w nim aplikacja sterująca blogiem – najlepiej, jeśli będzie już odpowiednio skonfigurowana.

Następnym krokiem w procesie z zakładania bloga jest wybranie szaty graficznej oraz załadowanie statystyk, dzięki którym będziemy wiedzieć, ile osób odwiedza naszego bloga firmowego. Warto pamiętać o tym, by nasz blog firmowy został zgłoszony do wyszukiwarek.

Jak poprowadzić bloga?

Prowadzenie bloga powinno być odpowiednio zaplanowane. Najpierw warto odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakim w ogóle celu nastąpiło założenie bloga. Należy również przemyśleć, do kogo będziemy kierować wpisy. Pozwoli to na późniejsze wybranie tematów wpisów oraz rozplanowanie publikacji – najlepiej, by wpisy pojawiały się regularnie.

Niezwykle istotna jest również promocja bloga firmowego w mediach społecznościowych oraz zadbanie o newsletter – dzięki temu nie tylko pozyskamy nowych czytelników, ale również zadbamy o tych, których już mamy.

Zalety prowadzenia bloga

Blog pozwala klientowi na poznanie firmy, dzięki czemu może on z nami zostać na dłużej. Jeżeli blog prezentuje się rzetelnie i profesjonalnie, istnieje szansa, że firma również taka jest.

Blog firmowy pomaga w budowaniu relacji z klientem. Dzięki niemu firma staje się bardziej osiągalna, „ludzka” oraz na wyciągnięcie ręki. Ponadto w przypadku możliwości dodawania komentarzy, możliwa jest nawet dyskusja z klientem.

Blog to również doskonałe miejsce do zdobywania nowych klientów. Wystarczy, że ktoś umieści gdzieś do niego link, klient kliknie i już trafia na stronę firmy, o której może poczytać.

Prowadzenie bloga firmowego to również szansa na większą rozpoznawalność – Google może zacząć pokazywać go po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych terminów. Dzięki temu klienci mogą do nas trafić nawet przez przypadek.

Podziel się z innymi!

Comments are closed.