Blog firmowy – jak zacząć

Blog firmowy – jak zacząć

Szukając nowej, efektywnej ścieżki marketingowej, warto zastanowić się, co w obecnych czasach jest podstawowym źródłem informacji, z którego czerpią konsumenci. Chcąc poszerzyć grono swoich klientów, musisz stać się widoczny tam, gdzie najczęściej szukają oni odpowiedzi.

Prowadzenie bloga firmowego — czy ma to sens?

W dobie informacji dostępnej na jedno kliknięcie to zainteresowany konkretną usługą klient chce samodzielnie znaleźć w sieci to, czego szuka. Jako właściciel przedsiębiorstwa możesz ułatwić przyszłemu kontrahentowi odnalezienie właśnie Ciebie w gąszczu cyfrowych informacji, inwestując w prowadzenie bloga firmowego.

Jak się za to zabrać? Na początek ważne jest, abyś zdał sobie sprawę z tego, czego potencjalni odbiorcy mogą oczekiwać. Szukając informacji na temat konkretnego produktu czy usługi mają nadzieję szybko znaleźć wszystkie najpotrzebniejsze (i nie tylko) informacje zamknięte w obrębie jednego artykułu. Nie mówimy tutaj o podaniu specyfikacji w formie podpunktów i myślników, ale o merytorycznym przedstawieniu korzyści płynących ze skorzystania właśnie z Twojej oferty. Oczywiście, szczegóły techniczne są jak najbardziej pożądane, ale podanie suchych danych i parametrów nie przekona do Ciebie czytelnika. I tu właśnie dochodzimy do istotnego problemu, a mianowicie kto powinien odpowiadać za Twój blog firmowy i treści na nim zamieszczane.

Blog firmowy a miłość do pisania

Tajemnicą poczytnego bloga jest język, który w przystępny sposób opisze interesujący odbiorcę problem. W przypadku bloga tematycznego, a takim jest właśnie blog firmowy, ogromne znaczenie ma też jakość przedstawianych w nim informacji. Jeśli więc rozważasz założenie bloga dla swojej firmy, musisz mieć pewność, że osoba, która będzie za niego odpowiadała, będzie posiadała niezbędną do przedstawienia Twojej oferty wiedzę oraz przyjazne w odbiorze dla czytelnika pióro. Możesz oczywiście samodzielnie tworzyć wpisy na blogu, jednakże, jako człowiek interesu możesz nie zawsze odczuwać chęć do tego typu aktywności lub zwyczajnie może brakować Ci na to czasu. W takim wypadku rozsądną decyzją będzie zlecenie realizacji przedsięwzięcia profesjonalistom, którzy taką działalnością zajmują się zawodowo. Ich usługa może obejmować założenie bloga, dostosowanie jego szaty graficznej w taki sposób, by jak najlepiej oddawała idee Twojego produktu oraz regularne dodawanie wpisów, których wzrastająca za każdym razem ilość pozwoli Ci na znaczne zwiększenie widoczności Twojej oferty w Internecie.

Podziel się z innymi!

Comments are closed.