
Jak interpretować współczynnik odrzuceń?
Wskaźnik odrzuceń informuje o tym, jaki procent internautów trafił na daną stronę internetową, nie poświęcając jej zbyt wiele czasu, poprzez brak przeglądania jakichkolwiek dodatkowych podstron zawartych w serwisie. Współczynnik odrzuceń jaki powinien być zadowalający dla właściciela strony?
Czy wysoka wartość współczynnika odrzuceń stanowi powód do zmartwień?
Wielu właścicieli stron czy serwisów internetowych postrzega współczynnik odrzuceń jako wartość stanowiącą o atrakcyjności ich strony – im jest on niższy tym teoretycznie dana witryna internetowa czy serwis są ciekawsze dla internauty. Współczynnik odrzuceń jaki powinien być zadowalający dla właściciela strony? Oficjalnie przyjmuje się, że współczynnik odrzuceń dla stron i popularnych powinien być znacznie mniejszy niż 50%.
Co ciekawe, właściciele stron internetowych (a z możliwości tej korzystają przede wszystkim działający w sieci przedsiębiorcy) mają możliwość ustawienia tak zwanego progu atrakcyjności, pozwalającego na dość skuteczne ustalenie tego, jaka grupa zainteresowana jest umieszczoną na stronie treścią.
Współczynnik odrzuceń Google a naturalne wyniki wyszukiwań
W zdecydowanej większości przypadków, poszukujący informacji internauci wpisują w wyszukiwarkę słowa kluczowe, dzięki którym mogą znaleźć dokładnie to, co ich interesuje. Większość wchodzi i wychodzi z poszczególnych wyników wyszukiwania, aby znaleźć te najbardziej interesujące informacje. W efekcie tych poszukiwań, na szybko opuszczonych stronach naturalnie zwiększa się nieco współczynnik odrzuceń.
Czym zatem można przyciągnąć bądź zniechęcić użytkownika (a tym samym potencjalnego klienta) do pozostania na stronie? Oto kilka pomysłów:
– szybki czas ładowania strony – w przeciwnym wypadku użytkownik zniechęci się bardzo szybko (w efekcie czego współczynnik odrzuceń Google będzie rósł bardzo szybko);
– dostosowanie do urządzeń mobilnych – w dzisiejszym świecie mnóstwo osób korzysta z możliwości korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych, o czym warto pomyśleć projektując techniczną stronę witryny internetowej;
– bardzo dobrze przemyślana szata graficzna, która na dłużej przyciągnie uwagę internauty (co daje duże szansę na to, że będzie miał on ochotę do zapoznania się w treścią, jaka jest na niej zawarta);
– wysoka jakość pod względem merytorycznym prezentowanych na stronie treści.