
Prowadzenie fanpage na Facebooku a profil prywatny – różnice
Prowadzenie fanpage na Facebooku a publikowanie na własnym, prywatnym profilu to zupełnie różne rzeczy. Mogłyby się wydawać podobne, bo chodzi o wpisy na tym samym portalu, ale to tylko pozory. Wymagać będą zdecydowanie innego rodzaju pracy.
Zasięgi
Jeśli chodzi o nasz prywatny profil, nie zwracamy uwagi na jego zasięgi. Publikowane treści zaadresowane są do osób z grona naszych znajomych – rodziny, przyjaciół, kolegów ze szkoły, studiów czy z pracy. Publikujemy posty o ważnych dla nas kwestiach, nacechowane emocjonalnie bądź aktualności z naszego życia (typu ślub, narodziny dziecka, wyprowadzka za granicę).
Dla profilu profesjonalnego bądź dedykowanego artyście (typu fanpage) zasięgi będą ważne. Im większa popularność strony, tym lepiej. Inwestuje się zwykle w reklamy. prowadzenie fanpage oferta zwykle wymaga tego, byśmy znali się na algorytmie i wiedzieli, jak to zaangażowanie budować.
Prowadzenie fanpage oferta a profil prywatny – stylistyka postów
Posty przy prowadzeniu strony muszą być zawsze dopięte na ostatni guzik – poprawne gramatycznie i stylistycznie, najlepiej z adekwatnym zdjęciem. Notki prywatne można publikować o dowolnej porze dnia i nocy, gdyż są to przemyślenia luźne, skierowane do najbliższego grona.
Posty prywatne nie są też zwykle planowane, a prowadzenie strony na Facebooku wymaga grafiku i określenia (przynajmniej w swojej głowie) tego, kiedy chcemy, by posty się pojawiały.
Opinie – prowadzenie fanpage na Facebooku a prywatne konto na Facebooku
Posty na prywatnym profilu pozwalają nam na wyrażenie swojego zdania. Możemy nazwać czyjeś poglądy (np. polityczne) tak, jak chcemy – oprócz zwrotów wulgarnych i obraźliwych. Możemy dyskutować i wymieniać się poglądami z innymi znajomymi. Na uwadze trzeba mieć jedynie regulamin portalu i kulturę osobistą.
Jako strona marki powinniśmy jednak opinii unikać. Fanpage produktu czy usługi powinien skupić się na swojej firmie, a nie dyskutować o polityce czy problemach społecznych. Każdy ma swoje opinie, a jeśli nasze różnią się od tych, które mają nasi klienci – mogą oni zniechęcić się do produktu. Niektóre firmy wspierają problemy społeczne i mówią o nich w ramach kampanii – o tym już można napisać, bo zgadza się to z wizerunkiem, który chce budować. Prowadzenie strony na Facebooku nie powinno być emocjonalne i impulsywne.